Regulamin

REGULAMIN SPRZEDAŻY B2B

  1. Stosowanie Regulaminu sprzedaży B2B [Regulaminu]
  2. Dostęp do sklepu B2B/ Konto Klienta
  3. Zamówienia
  4. Ceny i warunki płatności
  5. Dostawy i skutki uchybienia terminom
  6. Dane osobowe
  7. Gwarancje i reklamacje
  8. Zakres odpowiedzialności
  9. Rozstrzyganie sporów i prawo właściwe

 

Art. 1 Stosowanie Regulaminu sprzedaży B2B [Regulaminu].

  1. Niniejszy „Regulamin sprzedaży B2B” zwany dalej [Regulaminem] ma zastosowanie do dokonywanych pomiędzy stronami transakcji, których przedmiotem będzie sprzedaż towarów stanowiących przedmiot działalności handlowej [Sprzedawcy] czyli firmy: Albinex sp. z o.o. spółka komandytowa, Trakt Brzeski 132, 05-070 Sulejówek, NIP: 9520007013. [Kupującym] może być jedynie przedsiębiorca- czyli osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub osoba prawna, lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca z mocy prawa zdolność prawną.
  2. Sklep B2B jest skierowany do Kupujących będącymi salonami optycznymi. W związku z powyższym, każdorazowo, zakup dokonany przez Kupującego będzie miał dla niego charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej. Oznacza to, że Kupującemu będącemu osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą nie przysługują uprawnienia przewidziane w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Art. 2 Dostęp do sklepu B2B/ Konto Klienta

  1. Dostęp do sklepu B2B można uzyskać po uprzedniej rejestracji Kupującego dokonanej przez osobę umocowaną do występowania w imieniu Kupującego.
  2. Aby dokonać rejestracji należy uzupełnić formularz rejestracyjny dostępny pod adresem https://albinex.pl/rejestracja-firmy/
  3. W celu dokonania rejestracji konieczne jest zaakceptowanie niniejszego Regulaminu i Polityki prywatności.
  4. Sprzedawca po weryfikacji danych uzupełnionych w formularzu rejestracyjnym i ewentualnym sprawdzeniu czy rejestracja spełnia wymóg wskazany w art. 2 ust. 1 niniejszego Regulaminu dokonuje rejestracji.
  5. Konto Klienta może zostać założone jedynie przez Sprzedawcę, który następnie przekazuje dane dostępowe Kupującemu.
  6. Kupujący, który zalogował się na swoje Konto Klienta ma dostęp do danych, historii zamówień i zapisanych koszyków.
  7. Wszelkie problemy związane z działaniem sklepu B2B należy zgłaszać Sprzedawcy.

Art. 3 Zamówienia.

  1. W celu złożenia Zamówienia Kupujący powinien wybrać do Koszyka interesujące produkty, wybrać/zaakceptować sposób Dostawy, wybrać/zaakceptować metodę płatności i kliknąć przycisk oznaczający złożenie zamówienia.
  2. Kupujący jest odpowiedzialny za poprawność i aktualność danych zapisanych w Koncie Klienta.
  3. Asortyment dostępny na stronie sklepu internetowego nie stanowi wiążącej oferty sprzedaży – w rozumieniu kodeksu cywilnego, a jedynie propozycję złożenia przez potencjalnego Kupującego zamówienia na warunkach wskazanych w treści propozycji.
  4. Złożenie zamówienia nie wiąże Sprzedawcy, zaś brak jego odpowiedzi nie będzie oznaczał milczącego przyjęcia zamówienia. Przyjęcie przez Sprzedawcę zamówienia do realizacji wymaga potwierdzenia przez Sprzedawcę. W przypadku przyjęcia przez Sprzedawcę zamówienia z zastrzeżeniami, Kupujący związany jest treścią tych zastrzeżeń, o ile nie przedstawi on niezwłocznie swoich ewentualnych uwag. Niezwłoczne zgłoszenie takich uwag uważa się za złożenie nowego zamówienia, przy czym postanowienia zdań poprzednich stosuje się
  5. Fakt przyjęcia zamówienia nie wiąże Sprzedawcy w sytuacji, gdy z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności z powodu siły wyższej (za siłę wyższą rozumie się wszelkie okoliczności które uniemożliwią lub nadmiernie utrudnią dostarczenie i sprzedaż towarów które są niezależne od zachowań Stron, w szczególności zjawiska atmosferyczne, strajki etc.), albo zachowań Kupującego lub osób trzecich (w tym dostawców Sprzedawcy), dostarczenie i sprzedaż towarów jest niemożliwe lub nadmiernie utrudnione.
  6. Przyjęcie zamówienia nie wiąże Sprzedawcy również w sytuacji:
  7. Gdy Sprzedawca ma uzasadnione obawy co do możliwości dokonania zapłaty za Zamówienie przez Kupującego;
  8. Gdy Kupujący opóźniał się z zapłatą jakichkolwiek należności na rzecz Sprzedawcy.

W takim wypadku Sprzedawca może uzależnić wykonanie Zamówienia od dokonania wcześniejszej płatności.

Art. 4 Ceny i warunki płatności.

  1. Ceną wiążącą dla stron jest cena wskazana w potwierdzeniu realizacji zamówienia.
  2. W przypadku, jeżeli w treści ustaleń stron nie wskazano czy dane stawki lub ceny są stawkami netto czy brutto, przyjmuje, że są to stawki netto, do których doliczony zostanie podatek (w szczególności VAT) w obowiązującej w danym czasie wysokoś
  3. Zapłata zostanie dokonana w terminie wskazanym w treści faktury – zgodnie z ustaleniami stron, w wypadku zaś braku takich ustaleń – w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia wydania Kupującemu towaru.
  4. Jeśli Kupujący nie dokona, z przyczyn leżących po stronie Kupującego, odbioru towaru w ustalonym terminie, cena i inne świadczenia muszą być mimo to uiszczone tak, jakby wydanie towaru odbyło się zgodnie z zamówieniem.
  5. Za dzień dokonania zapłaty uważać się będzie dzień zaksięgowania danej kwoty na rachunku bankowym Sprzedawcy. W wypadku uchybienia terminowi zapłaty Sprzedawcy służy roszczenie o zapłatę przez Kupującego odsetek zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa.
  6. Jeśli istnieje uzasadniona podstawa do przypuszczenia, że Kupujący nie wywiąże się ze swojego zobowiązania płatniczego, Sprzedawca ma prawo żądać – przed wydaniem towaru – uiszczenia całej należności bądź jej części gotówką albo udzielenia określonych gwarancji lub zabezpieczeń płatnoś
  7. Zgłoszenie przez Kupującego ewentualnych zastrzeżeń, uwag lub reklamacji oraz ich rozpatrywanie nie wstrzymuje biegu terminu płatnoś

Art. 5 Dostawy i skutki uchybienia terminom.

  1. Odpowiedzialność za towar przechodzi na Kupującego w momencie wydania tego towaru Przewoź
  2. W przypadku, gdy Kupujący dokonuje odbioru towaru z magazynu Sprzedawcy własnym transportem, przejmuje na siebie odpowiedzialność za towar w momencie wydania towaru z magazynu Sprzedawcy osobie prowadzącej środek transportu Kupują
  3. W przypadku, gdy w treści ustaleń stron nie zawarto szczegółowych informacji o zakresie jakości i opakowania towarów, domniemywać się będzie, że dostarczane winny być towary o jakości odpowiadającej średnim wymaganiom dla danego gatunku i rodzaju towarów, i że powinny one być opakowane lub pozbawione opakowania – wg obowiązujących przepisów oraz standardów obowiązujących w przedsiębiorstwie Sprzedawcy lub w przedsiębiorstwach jego dostawców.
  4. Koszty opakowania innego niż określone wyżej w treści art. 5 ust 2., a którego to opakowania Kupujący zażądał, obciążać będą Kupującego po cenie kosztów własnych Sprzedawcy, zaakceptowanych przez Kupującego. Kupujący może zostać obciążony również kosztami żądanego zabezpieczenia lub ubezpieczenia towaru na czas transportu.
  5. Kupujący zobowiązany jest skontrolować w szczególności stan przesyłki oraz jakość, ilość i asortyment dostarczonych towarów natychmiast po ich dostarczeniu (wydaniu) i dokonać właściwej adnotacji na liście przewozowym lub innym dowodzie wydania, a także natychmiast zgłosić przewoźnikowi (zgodnie z właściwymi przepisami przewozowymi) i Sprzedawcy, w formie pisemnej, ewentualne zastrzeżenia w tym zakresie. Dokonanie przez Kupującego odbioru towarów bez ich zbadania lub nie zgłoszenie zastrzeżeń natychmiast po wydaniu towarów będzie uważane za potwierdzenie, że towary zostały dostarczone prawidłowo, we właściwej ilości i posiadają prawidłowe cechy i właściwoś
  6. Jeśli ze względu na rodzaj opakowania albo z innego powodu nie jest obiektywnie możliwe wykonanie natychmiastowej kontroli dostarczonego towaru, kontrola przy odbiorze powinna obejmować co najmniej list przewozowy, ilość i stan opakowań, dane dotyczące oznaczenia towaru na opakowaniu oraz szkody widoczne z zewną Natychmiast, kiedy stanie się to obiektywnie możliwe, najpóźniej jednak przy rozpakowaniu towaru, zanim zostanie on wykorzystany, powinna być przeprowadzona szczegółowa, pełna kontrola towaru.
  7. W przypadkach, gdyby stwierdzenie wady przy odbiorze towarów albo w trakcie ich kontroli dokonywanej zgodnie z treścią punktów poprzedzających nie było – przy zachowaniu najwyższej profesjonalnej staranności – możliwe, wówczas termin zgłoszenia reklamacji wynosi siedem dni od dnia, w którym przy zachowaniu owej staranności zauważenie wady było moż
  8. Pod rygorem utraty prawa do dochodzenia od Sprzedawcy jakichkolwiek roszczeń z tytułu wad towarów lub niezgodności dostawy z zamówieniem lub jego potwierdzeniem – Kupujący zobowiązany jest dopełnić wszystkich obowiązków które zostały nałożone na Kupującego w treści niniejszych Regulaminu, w szczególności powinien spełnić obowiązki wynikające z punktów poprzednich (tj. określonych w art. 5).Przede wszystkim powinien zgłosić Sprzedawcy stwierdzone nieprawidłowości natychmiast po ich stwierdzeniu, ale nie później niż w chwili, w której stosownie do postanowień powyższych stwierdzenie nieprawidłowości było moż
  9. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uchybienia jakimkolwiek terminom wynikającym z zawarcia lub wykonywania niniejszej umowy, jeżeli uchybienia te nie wynikają z jego wyłącznej winy.
  10. W przypadku, gdy dla jednej ze Stron stanie się wiadomym, że nie będzie w stanie ona dotrzymać ustalonego w umowie terminu, powinna o tym niezwłocznie poinformować drugą stronę, podając równocześnie przewidywany termin zrealizowania obowiązków, których dotyczy opóź
  11. Z zastrzeżeniem regulacji zawartej w niniejszym Regulaminie, jeśli zwłoka w dostawie lub odbiorze pociągnie za sobą poważną szkodę dla Strony, która nie jest winna tej zwłoce, Strona ta ma prawo do pisemnego odstąpienia od umowy. Jeśli opóźnienie dotyczy jedynie pojedynczego towaru w dostawie, można od umowy odstąpić jedynie w odniesieniu do tego towaru.
  12. Jeśli termin dostawy zostanie odroczony z powodu okoliczności, za które Sprzedawca nie ponosi winy, w szczególności okoliczności przewidzianych w treści niniejszego Regulaminu, Sprzedawca może przesunąć następne dostawy w proporcjonalny sposób i nie odpowiada za skutki takiego przesunię
  13. Jeżeli Kupujący nie odbierze towaru i przez to Sprzedawca jest zmuszony magazynować zamówiony przez Kupującego towar, to Sprzedawca może obciążyć Kupującego kosztami magazynowania towaru.

Art. 6 Dane osobowe

 

  1. Dane osobowe Kupujących są przetwarzane przez Administratora danych [Sprzedawcę] w celu realizacji umów zawartych w ramach działalności Sklepu internetowego. Podanie danych osobowych jest każdorazowo dobrowolne, ale niezbędne do wykonania danej umowy. Do umów zawartych w ramach działalności Sklepu internetowego zaliczamy:
    1. Zawarcie i realizacja umowy sprzedaży,
    2. Prowadzenie Konta Klienta po uprzedniej Rejestracji na stronie Sklepu internetowego.
  2. Administrator danych wymaga podania jedynie tych danych osobowych, które są niezbędne do prawidłowego wykonania umowy zawartej w ramach działalności Sklepu internetowego. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, zgodnie z wdrożoną polityką ochrony danych i są przetwarzane w zakresie i celu niezbędnym do nawiązania, ukształtowania treści umowy, zmiany, bądź jej rozwiązania oraz prawidłowej realizacji Usług świadczonych drogą elektroniczną.
  3. Administrator danych wprowadził środki techniczne i organizacyjne mające na celu zabezpieczenie przekazanych przez Kupujących danych osobowych przed ujawnieniem ich osobom lub podmiotom do tego nieuprawnionym.
  4. Dane osobowe Kupujących mogą być przekazane:
    1. Wybranemu przez Kupującego przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora danych- w przypadku Kupującego, który korzysta w Sklepie Internetowym z dostawy towaru.
    2. Firmie księgowej dokonującej rozliczeń podatkowych Sklepu internetowego- w przypadku Kupujących, którzy zawarli z Administratorem danych umowę sprzedaży.
    3. Firmie dostarczającej oprogramowanie do prowadzenia Sklepu internetowego lub firmie będącej hostingodawcą Sklepu internetowego, w zakresie obsługi i poprawnego funkcjonowania Sklepu internetowego.
  5. Podmiotom wskazanym w art. 6 ust. 4 są przekazywane tylko dane niezbędne do prawidłowego wykonania usługi.
  6. Administrator danych ma prawo udostępnić dane osobowe Kupującego podmiotom upoważnionym na podstawie określonych przepisów prawa (np. organom ścigania).
  7. O ile przepisy prawa nie stanowią inaczej, Administrator danych przechowuje dane osobowe Kupującego tak długo jak jest to konieczne do realizacji celów, dla których ww. dane zostały zebrane.
  8. Kupujący, którego dane osobowe są przetwarzane przez Administratora danych ma prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo do przeniesienia danych a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. Usunięcie danych osobowych może nastąpić na skutek cofnięcia zgody bądź wniesienia prawnie dopuszczanego sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych.
  10. Administrator danych zastrzega sobie prawo do przetwarzania danych osobowych Kupujących po rozwiązaniu umowy lub cofnięciu zgody tylko w zakresie na potrzeby dochodzenia ewentualnych roszczeń przed sądem lub jeżeli przepisy krajowe albo unijne bądź prawa międzynarodowego obligują Administratora danych do retencji danych.
  11. Kontakt z osobą nadzorującą przetwarzanie danych osobowych jest możliwy drogą elektroniczną pod adresem e-mail: info@albinex.pl bądź listownie na adres: Albinex, Trakt Brzeski 132, 05-070 Sulejówek.
  12. Więcej informacji odnośnie przetwarzania danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.

Art. 7 Gwarancje i reklamacje.

  1. Sprzedawca udziela 12 miesięcznej gwarancji na dostarczone produkty. Gwarancja obejmuje wady produktu istniejące w momencie sprzedaży.
  2. W celu skorzystania z możliwości wskazanej w art. 7 ust. 1 należy przesłać informacje o zaistniałej wadzie na adres reklamacje@albinex.pl. Sprzedawca określi w odpowiedzi na zgłoszenie czy koniecznej jest przeslanie produkt do Sprzedawcy w celu oceny zasadności zgłoszenia.
  3. Sprzedawca zobowiązuje się sytuacje niezwłocznie wyjaśnić i o wynikach postępowania poinformować Kupującego w terminie nieprzekraczającym 14 dni od momentu otrzymania towaru lub od momentu wysłania wiadomości o braku konieczności wysyłania towaru do sprawdzenia.
  4. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za produkty wobec Kupującego zostaje wyłączona.

Art. 8 Zakres odpowiedzialności.

  1. Jakakolwiek odpowiedzialność Sprzedawcy związana z zawarciem umowy lub dokonaniem sprzedaży towarów, niezależnie od tytułu tej odpowiedzialności, nie obejmuje naprawienia szkód dotyczących spodziewanych korzyści, utraconego zysku, strat produkcyjnych czy też utraty renomy rynkowej etc.
  2. Jakakolwiek odpowiedzialność Sprzedawcy związana z zawarciem umowy lub dokonaniem sprzedaży towarów, niezależnie od tytułu tej odpowiedzialności nie może łącznie przekraczać 100% (sto procent) ceny netto towaru, którego dotyczyły okoliczności stanowiące podstawę odpowiedzialności Sprzedawcy.
  3. Odpowiedzialność za posiadanie przez towar określonych cech bądź za przydatność dostarczonego towaru do pożądanych przez Kupującego celów Sprzedawca ponosi wyłącznie pod warunkiem, że udzielił Kupującemu pisemnego zapewnienia, że towar posiada określone cechy albo że jest on przydatny do tych celów.
  4. Poza opisaną wyżej odpowiedzialnością z tytułu wad towaru, Kupujący nie ma prawa do odszkodowania za jakąkolwiek szkodę wyrządzoną przez towar (w tym przez produkt niebezpieczny) lub w związku z jego posiadaniem lub użyciem – za wyjątkiem obowiązkowej odpowiedzialności wynikającej bezpośrednio z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
  5. Jeśli osoba trzecia występuje przeciwko Kupującemu z jakimikolwiek roszczeniami mogącymi pozostawać w związku ze sprzedanym Kupującemu przez Sprzedawcę towarem lub z produktami, w przypadku towarów sprzedanych Kupującemu przez Sprzedawcę, Kupujący powinien o tym natychmiast powiadomić Sprzedawcę umożliwiając mu uczestnictwo w postępowaniach związanych z roszczeniami tej osoby, pod rygorem wyłączenia jakiejkolwiek odpowiedzialności Sprzedawcy związanej z owymi roszczeniami.

Art. 9 Rozstrzyganie sporów i prawo właściwe.

  1. Do rozstrzygania wszelkich mogących wyniknąć pomiędzy stronami sporów, mogących wiązać się z stosunkami opartymi na zawieranych przez strony umowach sprzedaży lub innych umowach, do których zastosowanie znajdowałby niniejszy Regulamin, wyłącznie właściwy będzie Sąd powszechny rzeczowo i miejscowo właściwy dla Sprzedawcy.
  2. Do każdej umowy sprzedaży, na mocy której Sprzedawca dokona na rzecz Kupującego sprzedaży jakichkolwiek towarów, znajdują zastosowanie niniejszy Regulamin (o ile Kupujący w jakiejkolwiek formie i kiedykolwiek został o nich poinformowany lub mógł się z łatwością zapoznać z ich treścią i jeżeli strony nie wyłączyły na piśmie stosowania tych – wszystkich lub niektórych – warunków) jak również – w zakresie nie unormowanych w treści niniejszego Regulaminu– odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego i innych bezwzględnie obowiązujących aktów prawnych.
  3. Niezależnie od treści niniejszego Regulaminu, umowa pomiędzy stronami może ulec odpowiedniej zmianie w wypadku wprowadzenia bezwzględnie obowiązujących aktów prawnych, z których treści wynikać będą dodatkowe obowiązki stron. W szczególności Sprzedawca może powoływać się na wszelkie zmiany przepisów i okoliczności, które to zmiany mogą pociągać za sobą zmianę kosztów działalności lub obciążeń o charakterze publicznoprawnym, a co za tym idzie, zmianę warunków złożonej przez Sprzedawcę oferty albo już zawartej pomiędzy stronami, lecz jeszcze nie wykonanej umowy.
  4. Postanowienia niniejszej umowy mają charakter rozłączny, a uznanie któregokolwiek z nich za nieważne, nie uchybia mocy wiążącej pozostałych.